Silnik
Nowa seria Forterra HD wyposażona jest w ekonomiczny, 16-zaworowy,
czterocylindrowy silnik Zetor z bardzo małym znamionowym zużyciem paliwa
(stosowany już w modelu HSX), dzięki któremu wyprzedza konkurencję. Forterra HD
150 posiada pompę wtrysku paliwa ze sterowaniem elektronicznym.
W przeciwieństwie do starowania mechanicznego, sterowanie elektroniczne
zmniejsza zużycie paliwa i optymalizuje moment obrotowy.
Kabina
Dużą innowacją w ciągnikach serii Forterra HD jest ergonomiczny, uniwersalny
panel sterowania. Umieszczony z prawej strony kabiny zapewnia, że kierowca ma
wygodny dostęp do wszystkich funkcji – od sterowania hydrauliką do aktywacji
automatycznego zakręcania w terenie. Wszystko jest intuicyjne i łatwe
w obsłudze.
Osie
W celu uzyskania większej obciążalności obudowa napędu została wzmocniona, a
tylna oś została wydłużona o 226 mm zwiększając rozstaw kół z 1800 do 2000 mm.
Ciągnik jest cięższy, bardziej stabilny i przenosi większe obciążenia na
trzypunktowym zaczepie. Przednia oś napędowa posiada blokowany w 100% mechanizm
różnicowy. Opcjonalna, amortyzowana, wielowahaczowa oś przednia w połączeniu
z amortyzowaną kabiną dają bardzo wysoki komfort użytkowania. Zwiększenie
rozstawu osi do 2700 mm zapewnia doskonały rozkład masy i tym samym większą
stabilność potrzebną dla skuteczniejszej pracy.
Układ hydrauliczny
Pomocniczy czteroczęściowy rozdzielacz ze sterowaniem elektrycznym
i hydraulicznym jest kolejną innowacją. W połączeniu z zaczepem kategorii III
oferuje szeroki wybór dostępnego osprzętu. W celu uproszczenia prac polowych
ciągnik wyposażony jest w automatyczne zakręcanie w terenie.
WOM
W celu skuteczniejszego korzystania z osprzętu, moc przenoszona przez przedni
WOM została zwiększona do 90 kW. Sprzęgło tylnego WOM wyposażone jest w zwrotne
sterowanie przyspieszeniem. Zapewnia to łatwiejsze i wygodniejsze startowanie,
a sprzęgło jest mniej 130 obciążone mechanicznie.